JENIS-JENIS SILHOUETTE DRESS BAJU PENGANTIN


Assalamualaikum semua, harini saya nak share berkenaan pattern-pattern yang bersesuaian dengan Bakal Pengantin perempuan. Ia lebih sesuai untuk mereka yang Free Hair, namun bagi yang berhijab boleh request pada Designer anda untuk tambah lace pada bahagian lengan. Semoga bermanfaat untuk anda.

1.Ball Gown 


- Gaun pengantin ini sama dengan gaun puteri yang ada pada filem. Banyak yang mengenakan gaun ini kerana nampak anggun. Sayangnya tidak semua bentuk badan yang sesuai memakai gaun ini kerana ianya akan membuat tubuh terlihat semakin membesar dan mengembang. Sesiapa yang ingin tubuh nampak berisi perlulah memilih gaun ball ini. 

2. Mermaid 



- Gaun ini memiliki bentuk ekor yang seperti mermaid atau puteri duyung. Gaun ini nampakkan tampil di punggung. Dengan tambahan mengembang pendek di bahagian bawah gaun, akan membantu pergerakan.

3. Sheath



- Gaun pengantin ini akan mengikut bentuk tubuh pemakainya, mereka yang memiliki tubuh berisi akan terlihat seksi dengan gaun ini. Namun, bagi mereka yang tubuhnya kurus, disarankan tidak memilihnya kerana akan membuat tubuh terlihat tidak berisi. Gaun ini juga sesuai digunakan mereka yang bertubuh rendah, agar terlihat lebih langsing dan tinggi.

4. A line 



- Gaun ini adalah busana pengantin dengan potongan A, sesuai digunakan pada mereka yang bertubuh mix. Potongan A dapt memberi kesan yang lebih ramping, terutama bila tubuh bahagian bawah lebih besar.



Anda berminat untuk menempah atau menyewa Busana Pengantin Lelaki dan Perempuan??

Cara Mudah untuk mengetahui details lanjut:-

2. Panggilan Telefon: 016-3720578
3. Email: kaylarafycreation@gmail.com

Menempah atau Sewa Sekarang !! Hubungi Team Khidmat Pelanggan kami hari ini untuk mendapatkan info-info berkenaan baju pengantin, kelas, benang dan lain-lain

Comments